

A farmer más néven „jeans”. „cowboy-nadrág” a mai divatirányzatok egyik fő alapdarabja. A nagy divatházak is folyton visszatérnek hozzá, átszabva, átalakítva, flitterezve, szaggatva, színezve mindenféle formában. Jelen van a kifutókon, az utcán, a kis boltban, a tv-ben. Imádjuk, könnyű, kellemes utcai viselet. Azonban mindez mögött rengeteg veszélyt rejt magában, mélyen a szövetekbe rejtve.
Farmer a történelemben
A 19. században a munkások viselték strapabíró hatása miatt, azonban a 20. században nagy változásokon ment keresztül.
Az 1950-es években az amerikai tinédzserek kedvenc eszköze volt, a szabályok elleni lázadásukat akarták kifejezni a nadrág viselésével, ami sikerült is. Kiváltva ezzel az idősebb generáció ellenszenvét. Ebben az évtizedben színházba, étterembe be se engedték a farmernadrágot viselő személyeket. Hordták tiltakozásul a fajüldözés ellen, volt a szegények és gazdagok közti ellentét jelképe; végül a fiatalok körében hódító új zenei irányzat: a rock szimbólumává vált.
Marlon Brando és Elvis Presley is szívesen hordta a denimet, ebben pedig rengeteg rajongójuk követte példájukat. Az 1960-as években, Európában is nagyon népszerű árucikk lett. A hippik farmernadrágjaikat saját készítésű virágmintákkal, békejelekkel, flitterekkel díszítették. A 70es évtized végére pedig elfogadottá vált teljesen a társadalom számára, mint szabadidő-öltözet. Az 1980–90-es években a neves divattervezők, mint Calvin Klein, Giorgio Armani, már sajátjukként adták kollekcióikhoz a farmert mindenféle módon, kabát, szoknya, short és ing formájában.
Napjainkban, pedig mindenhol jelen van. Talán ez a probléma.
A farmerek készítése során számos probléma merül fel, a környezeti problémák, a munkások megbetegedései és a nem megfelelő védőfelszerelés, a tiltott vegyszerek alkalmazása, és nem utolsó sorban öntudatlanul, de mérgezzük magunkat.

Ezek a szépészeti kezelések voltak a legfelkapottabbak 2025-ben
2025-09-08
Mely szépészeti kezelések taroltak 2025-ben? Természetesség, egészséges mosoly és modern eljárások – köztük a fogkő eltávolítás is előkelő helyen végzett.

Miért érdemes marketing ügynökséget bevonni, ha megállt a növekedés?
2025-09-02
Ha nem jönnek az ügyfelek, lehet, hogy nem a termékeddel van a baj. Egy marketing ügynökség segít kívülről ránézni, mit érdemes másként csinálni.

Parketta kis lakásba: trükkök, hogy nagyobbnak tűnjön a tér
2025-08-26
A parketta nemcsak esztétikus, hanem térnövelő hatású is lehet. Ezekkel a bevált trükkökkel kis lakásban is stílusos, nagyvonalú hatást érhetsz el.
Különleges rendezvényhelyszín, amely emeli az alkalmat: art deco karakter, Operaház-közelség, kifinomult enteriőr, profi szervezés, fotóbarát terek.
Ezek a "divatbetegségek" egyre több tinédzsert érintenek: szorongás, testképzavar, ADHD és társas szorongás – mi állhat a háttérben?