Online marketing tanácsadónk, Máté Balázs válaszol keresőoptimalizálás kérdésben

Bejelentkezés  |  Regisztráció  | 2017. Október 19. Csütörtök - Nándor
hirdetes
 | Szerző: Máté Balázs, online marketing tanácsadó
címkék: Átalakulás

Használd Te is minden nap: a Google Analytics alapjai

hirdetes
Online marketing tanácsadónk, Máté Balázs válaszol keresőoptimalizálás kérdésben

A Google Analytics mindent megmutat marketing kommunikációd sikeréről. Segíti a keresőoptimalizálást. Online marketing tanácsadónk mutatja, hogyan használd!

A Google Analytics egy rendkívül átfogó web analitikai eszköz, amely elengedhetetlen egy sikeres online jelenlét kiépítéséhez és fenntartásához. Egy online marketinggel foglalkozó szakember, marketinges, cégvezető  számára kulcsfontosságú kritérium tisztában lenni azzal, hogy milyen típusú látogatók érkeznek weboldalára, és hogy ezek a látogatók milyen tartalomtípusokat érnek, illetve más hasonló szempontokat is ismernie és figyelnie kell, amennyiben szeretné feljavítani weboldala teljesítményét, és hogy minél nagyobb közönséget láthasson el. Az Analytics megmutatja azt is, melyek azok a látogatók, akik vásároltak, ajánlatot kértek, szobát vagy asztalt foglaltak weboldaladon keresztül. Tudhatod segítségével azt is, hogy online marketing kommunikációd melyik eszköze mennyi eredményt/vevőt termel neked, sőt akár azt is, ez mennyibe került. 

hirdetes

 

A legtöbb Google Analytics felhasználó azonban csupán a legfelső „rétegét” ismeri ennek az eszköznek, ide tartoznak például a látogatók és oldalmegtekintések számát jelző értékek – ez az összetett és erőteljes (és ingyenes) eszköz azonban sokkal többet kínál ennél. Olyan funkciókról van szó, amelyek rálátást biztosítanak látogatóid szokásaira, cselekedeteire és igényeire is, lehetővé téve ezzel számodra, hogy egyre jobb felhasználói élményt szolgáltathass nekik weboldaladon.

 

Az alábbi tippekben elmagyarázzuk, hogy hogyan hozhatod ki a legtöbbet a Google Analytics-ból.

 

Webhelysebesség mérése – a keresőoptimlizálás alapja

A Google Analytics egyik leghasznosabb funkciója a „Webhelysebesség”, amely lehetővé teszi a webmester számára, hogy figyelemmel kövesse oldalai és erőforrásai betöltési sebességét. Ez rendkívül fontos elem, ugyanis befolyással van a felhasználói élményre, és az adott oldal rangsorolására is a keresőmotorok listájában, így manapság ez már a keresőoptimalizálás alapja.

Egy reszponzív oldal mindenképpen pozitívumnak számít a keresőmotorok szemében, így egy ilyen oldal nagyobb eséllyel érdemelhet ki előkelő helyezést a fent említett találati listákon. A teljesítmény növelésében továbbá az „Oldalmegtekintések” és az „Oldal átlagos betöltései ideje” is. A „Térképnézet” funkció segít vizualizálni, a különböző földrajzi régiók betöltései sebességeit, így egyszerűen láthatod majd, hogy miként érdemes elosztani erőforrásaidat.

 

Javítsd oldalad relevanciáját a Webhelyről indított keresés funkcióval

A „Webhelyről indított keresés” funkció megmutatja, hogy a felhasználók milyen kulcsszavakat használtak és milyen kereséseket indítottak miközben az oldalon tartózkodtak. Ez különösen fontos, hiszen segítségével megállapíthatod, hogy mik iránt érdeklődnek weboldalad látogatói, és egy olyan kulcsszavakból álló listát kaphatsz, amely segítségével feljavíthatod SEO-d hatékonyságát. Ezzel idővel nagyobb forgalmat vonzhatsz weboldaladra. A termékekkel foglalkozó oldalakon például ezek a kulcsszavak a termékek leírásában is elhelyezhetőek, javítva ezzel azok fellelhetőségét és az értékesítések számát.

 

Mobil eszközök jelentései – mobil SEO eredmlnyek

A mai technológiai világban a mobiltelefonok számos más elektronikai készüléket leváltottak, és ezzel egy „minden az egyben” típusú eszközzé váltak a cégek és vállalkozások számára. Ma már a mobiltelefonokról érkezik a digitális marketing forgalom nagy része.

A Google Analytics lehetővé teszi a webmester számára, hogy figyelemmel kísérje a mobilmarketing különböző aspektusait, és a teljesítményről készült jelentések eredményeit is prezentálja. A látogatás időtartama, az eközben megtekintett oldalak száma és a megtekintésre használt eszközök mind feljegyzésre kerülnek. Az is visszanézhető, hogy az oldal milyen csatornán keresztül került elérésre, tehát hogy például egy közösségi média platformról, weboldalon végzett keresésből vagy közvetlen hozzáféréssel jutott el rá a felhasználó.

 

Demográfiai adatok

A Google Analytics kiválóan alkalmazza a földrajzi hely alapú behatárolást a weboldalak demográfiai analízisének felállítására. Az eszköz segítségével a weboldal kezelője értesülhet arról, hogy a forgalom milyen forrásból érkezett, és így megteheti a szükséges lépéseket annak teljesítménye és a felhasználói élmény javítása érdekében. Ezek a jelentések megmutatják a közönség eloszlását, a látogatásaikat, a látogatások időtartamát és az oldalon végzett tevékenységeiket. Ezen információk birtokában a célzott marketing és a tartalom illetve a stratégia módosításával jelentősen javítható a weboldal keresőoptimalizáltsága.

 

Valós idejű jelentések – a közösségi média marketing mérésére

A Google Analytics képes valós időben megjeleníteni a weboldalak forgalmát és teljesítményét. A webmester hozzáfér az közönség típusához, a kulcsszavakhoz, a látogatók tevékenységéhez és a különböző földrajzi régiók webhelysebességéhez egy adott időszakon belül. Továbbá a felhasználók földrajzi helye, a weboldalak megtekintésére használt eszközök típusa és a pillanatnyilag megtekintett tartalmak mind értékesnek bizonyulhatnak a stratégia kiépítése során.

 

A Viselkedési folyamat

A Viselkedési folyamat megjeleníti azt az útvonalat, amelyen keresztül a felhasználók elérik a keresett tartalmakat egy weboldalon. Ez a funkció segít felismerni a weboldalak azon elemeit, amelyek a legtöbb látogatói figyelmet kapják. Megvizsgálható vele a forgalom áramlása, a látogatók által keresett kulcsszavak és erőforrások, illetve a látogatók tevékenységei is.


Eseménykövetés a marketing motorja

A látogatók tevékenységeiből készült napló felbecsülhetetlen értékű a webmester számára. A Google Analytics eseménykövető bővítménye lehetővé teszi a felhasználók összes tevékenységének – mely erőforrásokat tekintették meg, töltötték le, vagy kattintottak a legtöbben; meg reklámokat nézték meg a legtöbben, vagy hogy miként oldódtak meg az esetleges problémák, amelyekkel a felhasználó találkozhatott az oldalon. Az események és a különböző tevékenységek számának vizsgálata segít a webmester számára, hogy sokkal élvezetesebbé tegye a felhasználói élményt.
 

hirdetes

Így ápold az arcodat, ha elmúltál 40

Ha szeretnéd megőrizni az arcbőröd fiatalságát, érdemes néhány trükköt megtanulnod a bőrápolás és a sminkelés terén. Adunk néhány hasznos...

Így öltözz fel egy állásinterjúra

Manapság egyre kevesebb embernek van biztos munkahelye, így bármikor képbe jöhet egy állásinterjú. Érdemes tisztában lenni azzal a szabályokkal, hogy...