Donna Karan

Bejelentkezés  |  Regisztráció  | 2017. Május 26. Péntek - Fülöp
hirdetes

Donna Karan

hirdetes

A Donna Karan az egyik legismertebb amerikai divatház. Célja, hogy olyan ruhákat tervezzen, amelyekben a nők jól érzik magukat és a tervezőnő maga is hordaná. Donna Karan elsősorban barátainak akart tervezni, ami olyan jól sikerült, hogy napjainkban több ezren vásárolják korántsem olcsó darabjait.


Donna Karan élete


Az amerikai tervezőnő 1948-ban látta meg a napvilágot. Édesanyja a divat világában dolgozott, mint elismert modell, édesapja - aki lánya születése után 3 évvel elhunyt - szabómesterként kereste kenyerét. A Donnát jellemző vadság és szenvedély már gyerekkorában a felszínre tört. 14 évesen már annyira közel akart kerülni a divat világához, hogy képes volt hazudni a korával kapcsolatban csak azért, hogy kedvenc márkaboltjában lehessen eladó.
 Különböző művészeti iskolák kijárása után Anna Kleinnél próbált szerencsét, majd miután hozzáment Mark Karanhoz, saját márkája fejlesztésével foglalkozott.


Donna Karan divatház


Az 1980-as évek elsöprő sikert hoztak neki: piacra dobta a női üzleti öltözködésen alapuló kollekcióját, nyolc évvel később pedig már egy kevésbé drága, inkább a fiatalokat megszólító márkát is irányított Donna Karan New York név alatt. A férfi- és farmerdivíziók után már nem volt megállás a világhírnév felé, de később is folytatta a terjeszkedést a parfümök, kozmetikai termékekek, kiegészítők és bútorok piacán. 1997-ben felmondta vezérigazgatói pozícióját, de a tervezést tovább folytatta, 2001-ben pedig az LVMH, a luxusmárkákat tömörítő divatóriás vásárolta fel a céget. Donna úgy véli, hogy márkája és saját maga sikere is abban rejlik, hogy nem félt a változástól.


Donna Karan kollekciók


A nőiesség Donna Karan számára nem pusztán szépséget és érzékiséget jelent, bár ezen megfoghatatlan tulajdonságok is rendkívül fontosak számára, azokat a női attribútumokat is magába foglalja, melyeket legtalálóbban a kedvességgel, a problémák hatékony megoldásával lehetne azonosítani, épp ezért ruhatervezés közben arra is gondot fordít, hogy kollekciói kényelmesek és viselhetőek legyenek. Nála minden az emberi testtel kezdődik, és ott is végződik.
Donna a nemzetközi nőnek és férfinek tervez. Olyan kreatív személyiségeknek, akik sosem tudják a nap során, vajon merre veti őket a sorsuk. Épp ezért került New York város neve is a márka logojára. Ez fejezi ki ugyanis a legjobban ezt a nemzetközi hangulatot és azt az iramot, amit Donna kreációival sugallani, diktálni szeretne.
Ha valaki, Donna Karan tényleg a divat multikulturális nyelvén beszél, inspirációit a mindennapi életből és az őt megihlető művészek alkotásaiból meríti. Munkásságát a finom fekete kasmír, a különböző bőrök és sztreccs anyagok, melyeket gyakran maga fejleszt ki, épp úgy fémjelzik, mint a kecses sziluettek, melyek egyszerre burkolják be és faragják ki szinte szoborszerűen a testet. Karannél a tervezés nem pusztán a ruhákról szól, sokkal inkább az életstílusról.


Donna Karan és az Urban Zen alapítvány


A tervező szenvedélye a 2007-ben létrehozott Urban Zen nevű alapítvány és emberbarát szervezet, amelynek célja, hogy az emberek megtalálják a nyugalmat a XXI. századi gazdasági és társadalmi káosz közepén. Az alapítvány a válság kezdetén, 2008-ban  850 000 dollárt adományozott a Beth Israel orvosi központnak. Ezt a pénzt az intézet szigorúan csak aromaterápiás és jógás kezelésekre használhatja súlyosan daganatos betegeknél.
 

 

hirdetes

címkék: